דף הבית בריאות ורפואה רפואת שיניים המורכבות של ניתוח הרמת סינוס

המורכבות של ניתוח הרמת סינוס

על אף שהוא מורכב, ניתוח הרמת סינוס מאפשר הנחת שתלים באתרים עם אובדן עצם משמעותי. טכנולוגיה זו מבטלת את הצורך במכשירים נשלפים. השתלים משתלבים עם העצם החדשה כדי לספק שיקום בטוח שיכול להימשך עשרות שנים.

הרמת סינוס
הרמת סינוס

ניתוח הרמת סינוס הוא הליך דנטלי מורכב המשמש להגדלת נפח העצם בלסת העליונה כדי לאפשר הנחת שתלים דנטליים. מטופלים עם אובדן עצם חמור בלסת העליונה האחורית זקוקים לרוב לניתוח זה לצורך טיפול בשתל. בעוד טכניקה מתקדמת, בחירת מטופל ותכנון נכון עוזרים להבטיח הצלחה.

הבנת האנטומיה של סינוס עבור ניתוח הרמת סינוס

הסינוסים המקסילריים הם חללים מלאי אוויר הממוקמים בתוך עצמות הפנים. העצם המפרידה בין רצפת הסינוס המקסילרי לרכס המכתשית היא לרוב דקה מאוד או אפילו נעדרת. קרבה זו יכולה למנוע נפח עצם נאות עבור שתלים. במהלך ניתוח הרמת סינוס, קרום הסינוס מורם מהעצם, וחומר השתלת עצם מונח להגדלת הגובה. הבנת האנטומיה של הסינוס היא קריטית עבור ניתוח זה.

אבחון מדויק חיוני למועמדות של הרמת סינוס

לא כל החולים עם אובדן עצם ליד הסינוס זקוקים לניתוח הרמת סינוס. יש לנתח גורמים כמו מיקום וכמות העצם שנותרה. הדמיית חתך כמו סריקות CT קרן קונוס מאפשרת מדידות מדויקות לתכנון. הרמת סינוס של חלון לרוחב מסומנת בדרך כלל כאשר נותרו פחות מ-5 מ'מ של עצם. ניתן לבצע הרמת סינוס אוסטאוטום עם 5-8 מ'מ. עצם שנותרה עבה יותר עשויה שלא להזדקק להגדלת סינוס. אבחון נכון מבטיח שהמטופלים יעברו ניתוח זה רק כאשר הדבר מצוין.

שלבים המעורבים בניתוח הרמת סינוס והשתלת עצם

ניתוח הרמת סינוס מקסילרי נעשה או בגישה של חלון לרוחב או טרנסקרסטלית עם אוסטאוטומים. בשיטה הצידית מבצעים חתך ויוצרים חלון גרמי. קרום הסינוס מורם בזהירות והחלל מושתל. עבור הרמת סינוס אוסטאוטומי, אוסטאוטומים משמשים באמצעות גישה קרסטלית לשבירה ולהרמת העצם כדי ליצור מקום להשתלה.

אפשריות גם שיטות פולשניות כמו הרמת סינוס בלון. ללא קשר לטכניקה, העקרונות של הרמה בזהירות של רירית הסינוס והשתלת חומר לחלל נשארים זהים. ידע באנטומיה של הסינוס הכרחי כדי למנוע ניקוב.

חומרי השתלה ופרוטוקולים של התקנת שתלים לאחר ניתוח הרמת סינוס

חומרי השתלה רבים יכולים לשמש עבור הרמת, כולל עצם אוטוגני, שתל, קסנו-שתל ואלופלסט. עצם אוטוגני שנקטפה ממקומות כמו הלסת התחתונה מספקת תאים אוסטאוגניים אך דורשת אתר תורם. שתל-אלוגרפט ו-xenografts מספקים פיגומים אוסטאו-מוליכים, אך פחות פוטנציאל אוסטאוגני. שתלים אלופלסטיים כמו הידרוקסיאפטיט הם אפשרויות סינתטיות. אפשר גם שילובים.

ניתן למקם שתלים בו-זמנית עם הרמת סינוס או בגישה מושהית. גישה מדורגת מאפשרת זמן להבשלת השתל לפני השתלת השתל. כל החומרים והפרוטוקולים שואפים לקדם התחדשות עצם אופטימלית לשילוב אוסאואינטגרציה של השתל והצלחה ארוכת טווח.

טיפול ומעקב לאחר ניתוח הרמת סינוס

המטופלים יחוו נפיחות ואי נוחות לאחר ניתוח הדורש טיפול תרופתי וקרח. ניתן לרשום אנטיביוטיקה, נוגדי גודש באף ושטיפות פה. ביקורי מעקב מאפשרים הערכה של ריפוי. איחוד השתלת עצם ראשוני נמשך כ-6 חודשים. העצם המתחדשת יכולה להשתקם במשך יותר משנה. טיפול לאחר ניתוח ומעקב ארוך טווח מבטיחים הבשלה נאותה של המקום המושתל לפני ההשתלה.

היתרונות של ניתוח הרמת סינוס לרפואת שיניים שתלים

על אף שהוא מורכב, ניתוח הרמת סינוס מאפשר הנחת שתלים באתרים עם אובדן עצם משמעותי. טכנולוגיה זו מבטלת את הצורך במכשירים נשלפים. השתלים משתלבים עם העצם החדשה כדי לספק שיקום בטוח שיכול להימשך עשרות שנים. כאשר מתוכנן נכון ומבוצע בקפדנות, הגדלת סינוס יכולה להציע החלפת שיניים משנה חיים. עם מנתחים מנוסים, הרמת סינוס מציעה תוצאות אמינות וצפויות.

לסיכום, ניתוח הרמת סינוס או הגדלת סינוס מאפשר הנחת שתלים דנטליים בלסת העליונה האחורית בחולים עם עצם לא מספקת. הליך מורכב זה דורש ניתוח יסודי, תכנון ודיוק כירורגי. הבנת האנטומיה, האבחון, שיטות הניתוח, אפשרויות ההשתלה והטיפול לאחר הניתוח מאפשר הצלחה. עם בחירת מארז וביצועים נכונים, הרמת סינוס מציעה פתרון להחלפת שיניים.